Marketing je jedan od ključnih čimbenika uspješnosti vašeg poslovanja

Novi lockdown, neviđena kriza, zatvaranje, zatvaranje, zatvaranje – jeste li u posljednje vrijeme čuli barem jednu dobru vijest? Hrvatski poduzetnici već se mjesecima pripremaju na krah ekonomije i velike financijske gubitke te režu troškove gdje god stignu. No jesu li to pravi potezi koje biste trebali činiti u vrijeme krize koja nas pogađa?

Kod većine hrvatskih tvrtki prvi korak je rezanje troškova marketinga, što je potpuno krivi potez jer se oni u krizi trebaju rezati posljednji. Postoje tvrtke koje su u krizi 2008. godine čak i povećale ulaganja u marketing, a takve tvrtke su iz krize izašle još snažnije nego što su bile prije krize. Ako se u krizi otuđite od svojih klijenata i nestanete, nigdje vas nema, ne pojavljujete se, logično je da vas vaši klijenti zaboravljaju. Vaše mjesto zauzima konkurencija koja je tijekom cijele krize bila prisutna i slala pozitivne marketinške poruke kupcima, nudila nove usluge prilagođene situaciji u kojoj se nalazimo i koja je pokazala da je snažna i otporna na krizu, a produkt toga je bilo novostečeno povjerenje kupaca koje je ostalo jako i kada je kriza završila.

Ovo razdoblje, koje se naziva novo normalno, ono u kojem kupci donose odluke o kupnji na bitno drugačiji način, najviše izbjegavajući direktan kontakt i mogućnost zaraze. Naša svakodnevica se značajno promijenila i upravo sada smo svjedoci povećanog korištenja internetskih usluga. U ovoj krizi ipak najviše vremena provodimo na društvenim mrežama i internetskim portalima. Prošle godine u Hrvatskoj je bilo 1,9 milijuna aktivnih Facebook korisnika, ove godine je taj broj još porastao i upravo te brojke nam govore gdje se nalaze naši klijenti i kako do njih doprijeti. Kupci unatoč krizi i dalje trebaju vaše proizvode i usluge i zato ih nemojte ignorirati nego ugrabite priliku i iskoristite ono što vam digitalni marketing pruža. Pa ako vaši kupci ne mogu doći u vašu tvrtku, dođite vi u njihov dom putem društvenih mreža.

Kako biste si najlakše dočarali moć društvenih mreža za vaše poslovanje, krenite od sebe. I pogledajte gdje tražite dijelove za svoj automobil, božićne poklone za obitelj, domaće proizvode, gdje odabirete restoran iz kojega ćete naručiti večeru, autopraonicu kojoj ćete povjeriti svog limenog ljubimca, pa čak i liječnika kod kojeg ćete otići na sistematski. Sve to naravno tražite na internetu i naravno tako da ćete i odabrati onoga koga pronađete na Internetu. Međutim, biti na nekom popisu na internetu nije dovoljno za vaš izbor jer ćete odabrati onoga koji redovno objavljuje relevantan i koristan sadržaj iz kojeg možete zaključiti da je stručan u svom poslu i kojem možete pokloniti svoje povjerenje te onoga koji se pojavljuje u medijima i izdvaja se iz mora konkurencije u svojoj grani industrije.

No, svakako je potrebno shvatiti da je vođenje poslovnih društvenih mreža vrlo kompleksan posao, a taj posao ne podrazumijeva samo objavljivanje lijepih fotografija.

Ukoliko ste s društvenim mrežama na Vi – pustite sebe na miru. Posvetite se onome što najbolje znate, vašem poslovanju, a vođenje društvenih mreža i oglašavanje prepustite agencijama koje zaista znaju kako dišu društvene mreže. No, ne zavaravajte se – iako mali iz kvarta po cijele dane visi na internetu i ima deset profila na Facebooku, te ćete njemu platiti dva sladoleda za taj posao, vjerujte mi čak i ta dva sladoleda bit će bačena u vjetar. Vođenje poslovnih društvenih mreža vrlo je kompleksan posao i taj posao ne podrazumijeva samo objavljivanje lijepih fotografija. Uostalom biste li staroj susjedi dali posao šefa kuhinje u vašem restoranu jer joj sarma savršeno miriše na hodniku zgrade? Nemojte tako postupati niti s marketingom koji je jedan od ključnih čimbenika uspješnosti vašeg poslovanja.

Što možete postići pravilnim angažmanom na društvenim mrežama?

  • Oglašavanje vaše tvrtke, proizvoda ili usluga točno ciljanoj publici uz minimalne troškove.
  • Prodaja vaših proizvoda putem Facebook trgovine.
  • Prisutnost na Googleu (ukoliko vas vaši kupci traže putem Googlea, u rezultatima pretraživanja pojavit će se i vaša Facebook stranica).
  • Više prometa na vašoj Web stranici te bolje rangiranje vaše Web stranice u Google tražilici.
  • Jačanje vašeg brenda te stjecanje novih kupaca i jačanje odnosa s postojećim kupcima.
  • Učestalo izlaganje kupcima, redovno podsjećanje na vaše proizvode ili usluge te mogućnost komunikacije novih proizvoda, usluga i akcija velikom broju ljudi (2019. godine Facebook profil je imalo 1.900.000 hrvatskih državljana, a ove godine je taj broj još porastao).
  • Vjerovali ili ne, vaši potencijalni kupci prate vašu aktivnost na društvenim mrežama.

Zamislite njihovo razočaranje ako vas, uslijed zanimanja za vaše usluge, potraže na društvenim mrežama, a vas tamo nema, ili još gore, vaša stranica postoji, ali je u potpunosti zanemarena. Takva situacija puno govori vašim potencijalnim kupcima o vašoj zainteresiranosti za publiku, tj. o manjku iste. Činjenica je da mnogi vaši konkurenti koriste društvene medije te zanemarivanjem ove platforme ostavljate im slobodan pristup vašoj publici. I zato ne izbjegavajte nove potrebe vaših kupaca, angažirajte se na društvenim mrežama i budite tamo gdje će vas kupci pronaći.

Ivana Mijatović, vlasnica agencije
BeEve Media, obrt za digitalni marketing i druge usluge
099/364-6001

Leave a comment